Rakennusliiketoiminnan johtamisessa tarvitaan laaja-alaista tietoa yrityksen eri osa-alueilta. Informaation kerääminen ei ole helppoa ja sitä haetaan yleensä useasta eri järjestelmästä. Raportointiprosessi vaatii lisäksi osaamista ja sitoo sekä aikaa että resursseja. Julkisivutekniikka Jultek Oy halusi helpottaa raportointia ja löytää sovelluksen mikä auttaa koko liiketoiminnan suunnittelua ja kehittämistä. He valitsivat Jydacomin Raportit-ratkaisun.
Jultek on vuonna 1996 perustettu rakennusten julkisivukorjauksiin erikoistunut yritys, joka toimii Helsingin ja Tampereen talousalueilla. Jultekin palveluksessa on 20 henkilöä ja lisäksi alihankkijoita. Yritys on Jydacomin pitkäaikainen asiakas ja heillä on käytössä Jydacom-kokonaisjärjestelmä, jota on laajennettu toiminnan kasvaessa ja aina tarpeen mukaan.
Raportit-ratkaisun käyttöönottoon päädyttiin vajaa vuosi sitten. Yritys etsi toimialan tarpeisiin suunniteltua liiketoiminnan johtamista helpottavaa raportointityökalua, yhtä kattavaa ohjelmistoa, joka tarjoaa tarvittavat tiedot helposti ja luotettavasti. Samaan aikaan tarvitaan kuitenkin toiminnan eri osa-alueisiin porautuvia raportteja. ”Nyt saamme esimerkiksi talousraportit sekä myynnit ja ostot yhdestä paikasta. Seuraan esimerkiksi tarkasti ostoja, mitä on ostettu ja miltä toimittajalta. Näitä tietoja oli aiemmin vaikea hakea,” kertoo Jaakko Asp, toimitusjohtaja, Julkisivutekniikka Jultek Oy. Hän lisää, että myös jokaista työmaata koskevat tiedot ovat helposti saatavilla.
Raportit on Business Intelligence -ratkaisu rakennusliikkeille ja se sisältää monipuoliset tuotanto- ja talousraportointikokonaisuudet, joiden avulla voi tarkastella niin koko konsernia kuin yksittäistä yritystä tai seurata erillisiä kohteita.
Raportit-ratkaisu on ollut Jultekin apuna nyt yhden tilikauden. ”Voin jo nyt sanoa, että investointi on ollut kannattava ja auttaa merkittävästi koko liiketoiminnan tulevaisuuden suunnittelussa,” toteaa Jaakko Asp. Hän on tyytyväinen, että ratkaisun edelleen kehittämiseen panostetaan voimakkaasti ja koko ajan on tarjolla uusia ominaisuuksia.
Asp pitää ratkaisun parhaimpina hyötyinä sen monipuolisutta, helppokäyttöisyyttä ja jatkuvaa tuotekehitystä. Yrityksen saatavilla on myös sen tarpeisiin räätälöityjä raportteja, mutta sellaisia Jultek ei ole vielä kaivannut. Heidän mielestään on tärkeä hallita ensin hyvin perusratkaisu ja pohtia sen jälkeen mahdollisia muita tarpeita. Ratkaisun käyttöönoton opastus sujui etänä, mutta kasvokkain kohtaaminen olisi ollut vieläkin tehokkaampaa.
Erityiskiitosta Jultekilta saa Jydacomin help-desk. ”Tähän ei kymppi riitä vaan se on kiitettävä plus! Emme ole koskaan jääneet pulaan.”
Julkisivukorjaaminen ja koko rakennusala kehittyvät valtavaa vauhtia, joten on oletettavaa, että myös uudenlaisia raportointiominaisuuksia kaivataan. Millaisia ajatuksia koskien tulevaisuuden IT-ratkaisujen järjestelmäkehitystä sitten on Jaakko Aspilla? ”Olisi hienoa, että jonain päivänä kaikki asiat löytyisivät yhdestä ja samasta konsolista. Toivon olevani vielä työelämässä silloin!” Hänen lisätoiveensa on, että Jydacomin palveluiden ja järjestelmien laatu pysyy yhtä hyvänä kuin tähänkin saakka.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä myyntitiimiimme:
Käytössä syksyn 2021 tunnettuuskampanjan laskeutumissivulla