Blogi | 27.01.21
Rakennusyritysten työmaiden onnistunut hallinta edellyttää projektien reaaliaikaista seurantaa. Tuotannonhallinta Plussan avulla saat ajantasaiset tiedot yrityksesi tuotannon kokonaistilanteesta ja yksityiskohdista mukaan lukien monipuoliset ennusteet sekä tiedot mahdollisista poikkeamista.
Tero Haakana toimii tuotepäällikkönä vuonna 1981 perustetussa Jydacomissa vastaten tuotannon ratkaisuista. Hänellä, kuten hyvin monella muullakin yrityksen työntekijällä, on rakennusalan koulutus ja pitkä työkokemus saman yrityksen palveluksessa. ”Kaikki ratkaisumme ovat alusta alkaen kehitetty nimenomaan rakennusalalle ja huomioiden heidän erityistarpeensa. Voidaankin sanoa, että puhumme saamaa kieltä asiakkaidemme kanssa ja pystymme tarjoamaan heille toimialan kokonaishallintaratkaisun,” kertoo Haakana.
Työmaaorganisaatio vastaa, että rakennushankkeen kustannukset pysyvät budjetissa. ”Työmailla ei pidetä yllätyksistä. Helppokäyttöisen tuotannonhallintaratkaisumme avulla myös kirjatut, mutta ei vielä hyväksytyt, työtunnit näkyvät työmaakustannuksissa. Sama koskee hyväksymättömiä ostolaskuja. Näiden tietojen saatavuus vähentää riskejä, helpottaa kustannusseurantaa ja loppukustannusennusteen tarkkuutta. Myös mahdollisiin poikkeamiin pystytään puuttumaan heti,” avaa Tero Haakana järjestelmän etuja. Poikkeamia voivat olla esimerkiksi oletettua suurempi työmenekki tai materiaalihukat, mutta aivan samoin on oleellista tunnistaa ja hallita mahdollinen lisätuotto. Ratkaisun monipuoliset, ja käyttäjän muokattavissa olevat, tarkiste- ja korostetyökalut takaavat, että asiakkaalle tärkeät tiedot ovat havainnollisesti esillä järjestelmässä.
Helppokäyttöinen Tuotannonhallinta Plus mahdollistaa kohteiden tarkastelun littera-, kustannuslaji- ja tapahtumatasolla ja se kokoaa yhteen näkymään yhden tai useamman työmaan keskeiset tiedot. Jaksotettu ennuste auttaa hahmottamaan yksittäisen työmaan ja koko työkannan tilanteen koko työmaan aikana. Lisäksi käyttöliittymä on muokattavissa asiakastarpeisiin.
Asiakkailta saatu palaute on äärimmäisen tärkeää tuotannonhallintaratkaisun edelleen kehittämisessä. ”Palautetta saadaan niin jokapäiväisissä keskusteluissa kuin asiakastyytyväisyyskyselyssä, ja pyrimme vastaamaan kehitysideoihin mahdollisimman pian,” sanoo Tero Haakana. Hän korostaa asiakkaiden kanssa käytävän vuoropuhelun tärkeyttä sekä kannustaa yhteistyökumppaneita jatkuvan palautteen antamiseen. ”Hyvä esimerkki onnistuneesta yhteistyöstä on lisä- ja muutostyötoiminnallisuuden kehittäminen palautteen perusteella.”
Vuoden 2020 asiakastyytyväisyyskyselyn mukaan 97 % vastaajista oli tyytyväisiä Jydacomin asiakaspalvelun toimintaan.
”Olemme iloisia hyvästä palautteesta, mutta paikalleen ei sovi jäädä, vaan meidän pitää uudistaa osaamista ja ratkaisuja. Esimerkiksi erilaisten urakkamuotojen parempi tukeminen pitää tuotekehityksen jatkossakin kiireisenä. Me pystymme palvelemaan toimialaa, vaikka rakentamisessa tapahtuisikin muutoksia,” kertoo Haakana.
Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä myyntitiimiimme – myynti.jd@evry.com.
Jydacom on vuonna 1981 perustettu rakennusalan tietojärjestelmiin keskittynyt yritys. IT-palveluvalikoimamme kattavat rakennusyritysten tarjouslaskennan, tuotannon, taloushallinnon, palkanlaskennan, viranomaisilmoitukset ja kulunhallinnan. Yrityksen palveluksessa on 50 ammattilaista ja heistä suurimmalla osalla on rakennusalan koulutus. Jo yli 400 suomalaista rakennusalan yritystä on valinnut Jydacomin toimialaratkaisut. Yritys on osa TietoEVRY-konsernia.